בחירת מצלמה מקצועית

לפני שבכלל ניגשים לתחום הצילום, חשוב לשקול רכישת מצלמה – הדבר העיקרי והחשוב ביותר בעולם הצילום, הכלי שכל צלם לא יכול בלעדיו. מצלמה הולכת עם צלם בדיוק כמו שאוטובוס הולך עם נהג – עובדים יחד בהרמוניה ואחד לא יכול לתפקד בלי השני.

איך לבחור מצלמה מקצועית?

במידה והחלטתם ללמוד קורס צילום, מזל טוב! אתם בדרך לעולם חדש ומופלא. עכשיו כל מה שנותר זה לרכוש מצלמה קומפקטית וזולה יחסית, לפחות לתחילת הדרך, שתלווה אתכם למשך זמן מסוים עד שתוכלו לקחת צעד נוסף קדימה בדרך אל קורס צילום מתקדם, ולבסוף לרכוש מצלמה מקצועית ויוקרתית. השלב הראשון הוא לבקש המלצות מכל הסביבה שלכם. חברים, משפחה, מרצים, מכרים, כל בן אדם שיכול לעזור לכם בנושא. לאחר מכן, פונים לחנות צילום מקצועית, איכותית ויחסית מוכרת. לא מומלץ ללכת לחנות צילום שאף אחד לא מכיר, אתם לא באמת יכולים לדעת מי ימכור לכם ומה ימכרו לכם – זיכרו, מצלמה זה לא דבר זול, אפילו יחסית למצלמות הזולות זה עדיין סכום מכובד. ולכן, לאחר שהתייעצתם עם האנשים הנכונים, אתם פונים לחנות ומתייעצים גם עם המוכר. מוכר בחנות צילום מכיר את כל סוגי המצלמות וכל סוגי העדשות, וגם את כל הציוד שצלם צריך והוא יידע להכווין אתכם בדרך אל המצלמה הנכספת.

איך סוגרים תקציב לרכישת מצלמה מקצועית?

חשוב ליידע את המוכר באיזה שלב אתם נמצאים במקצוע. האם אתם צלמים חובבים שמעוניינים לרכוש מצלמה רק לשם תחביב בזמנכם הפנוי? האם אתם מעוניינים במצלמה בשביל קורס צילום למתחילים שאתם עומדים ללמוד? או שאולי אתם צלמים מתקדמים ובא לכם משהו קצת יותר מתקדם ומעניין. בדיוק לשם כך המוכר נמצא בחנות, והוא יעזור לכם בבחירת המצלמה. לפני הרכישה, חשוב לברר מחירי מצלמות שונים. בגלל שיש כמה וכמה סוגים, חשוב לבדוק מה המחירים ולהתאים את עצמכם בהתאם. ביחרו את התקציב המתאים לכם ביותר והתקציב שאתם יכולים לעמוד בו, ורק אז בקרו בחנות.

כמה עולה מצלמה מקצועית?

תקציב של מצלמה יכול להתחיל מסכום של 1,000 ש”ח ולהגיע גם עד סכום לא קטן של 10,000 ש”ח. ביניהן יהיו גם מצלמות בסכומים של 2,000-7,000 ש”ח. הכל תלוי בדגם המצלמה ובחוזקתה. המצלמות המתקדמות יותר הן גם כבדות יותר. ההבדלים בין המצלמות השונות, חוץ מזה שכולן יכולות להעניק תמונות איכותיות ומקצועיות, הם שהמצלמות ההתחלתיות, הקומפקטיות והזולות יותר (מצלמות הבסיס) פחות מתקדמות ומתחכמות. אין בהן יותר מדי כפתורים ויותר מדי טכנולוגיה והן לרוב יהיו הרבה יותר פשוטות לשימוש. מצלמות זולות תמיד יהיו גם קטנות יותר, היות ואין להן יותר מדי מקום לפונקציות נוספות ונורא קל לתפעל אותן. ישנן מצלמות שנחשבות לחצי חצי, זאת אומרת חצי זולות וחצי יקרות/מקצועיות. הן כמו שילוב של מצלמה קומפקטית ומצלמה מתקדמת. כמובן שהמצלמות הקומפקטיות לא יחזיקו מעמד כמו מצלמות משולבות ולכן יש לקחת פקטור זה בחשבון בעת הרכישה. כדאי להשקיע גם בעדשות כי בכל זאת הן העיניים של המצלמה והן הדבר החשוב ביותר בתוך מבנה המצלמה.

מהו המחיר של קורס צילום מקצועי?

במידה ואתם עומדים לרכוש מצלמה, או שכבר רכשתם, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא ולגשת לקורס צילום. קורס צילום ייתן לכם את כל הבסיס וכל המושגים החשובים שכדאי לדעת בזמן שמתחילים לצלם ולעבוד על הקריירה שלכם, אם לזה אתם שואפים גם בהמשך. קריירה בצילום היא דבר מאוד מבוקש כיום, ועם המצלמה הנכונה, תוכלו להשיג תוצאות מאוד יפות ושם טוב לעצמכם. הכי טוב להתחיל בקורס צילום למתחילים שייתן לכם את הבייסיק ומשם להתקדם לקורס צילום מתקדם. בשלב מאוחר יותר, לאחר אינספור סיורים בשטח ותרגולים עצמיים, ולאחר שצברתם ניסיון וותק בצילום, תוכלו לגשת וללמוד גם קורס פוטושופ לצלמים. פוטושופ היא תוכנה שכל צלם חייב להכיר, בקטע של עיבוד תמונות איכותי ומקצועי. לימודי צילום הם לא דבר יקר, במיוחד קורס בסיסי, והמחירים עומדים בין 1,000-3,000 ש”ח, תלוי בחומר הנלמד והיקף הקורס. המפגשים יהיו לרוב פעם או פעמיים בשבוע, הקורס יכלול 8-14 מפגשים ועד כ-10 משתתפים. התנאים בקורס צילום הם מאוד גמישים ונוחים, גם מבחינת תשלום, לכן אין כל צורך לדאגה מבחינה הזו. חשוב לברר עם כל מוסד לימוד מהם התנאים שהוא מציע לכל תלמיד לפני שנרשמים ובוחרים היכן ללמוד.

לאחר שרכשתם מצלמה מקצועית, מה עם ציוד נלווה?

עולם הצילום לא כולל רק מצלמה, אלא הרבה מעבר. צלם חייב להכיר את כל הציוד הנלווה בעולם הצילום, שיעזרו לו למנף את עבודותיו על הצד הטוב ביותר ולהפוך לצלם מקצועי לכל דבר.

הדבר הראשון הוא תיק למצלמה, הרי לא הגיוני להסתובב עם מצלמה שעלתה כמה אלפי שקלים ללא שום הגנה, ולכן תיק למצלמה זה הדבר הראשון שאתם אמורים לרכוש יחד עם המצלמה. שימו לב שהמצלמה מתאימה לתיק גם עם העדשה ומגן שמש לעדשה. דבר שני וחשוב הוא רכישת כרטיסי זיכרון. לא הייתם רוצים להיתקע בלי מקום לעוד תמונות, במיוחד אם תעבדו בתחום ותצטרכו לצלם הרבה מאוד תמונות ללקוחות, באירוע או בכל דבר אחר. גם בלימודים לא מומלץ להיתקע ואז למחוק תמונות אחרות. לכן הפיתרון הטוב ביותר זה לרכוש מספר כרטיסי זיכרון אקסטרה למקרה שאחד יתמלא לגמרי, וככה יהיה לכם גיבוי במקרים כאלה. הדבר השלישי בו הרבה צלמים משתמשים הוא חצובה – למניעת מריחה, טשטוש ורעידות, חצובה היא הדבר המושלם וישנם מוסדות לימוד שידרשו גם חצובה בנוסף למצלמה בתור התחלה, בקורס צילום למתחילים. הכל תלוי מה תהיה רמת השימוש שלכם בכלי זה, אבל אם לא תשתמשו בחצובה יותר מדי תוכלו לקנות אחת גם במחיר הרבה יותר זול מבדרך כלל.

עכשיו הגיע הזמן ללכת ולרכוש מצלמה חדשה עם כל הידע החדש שצברתם, ולפתח את התשוקה שלכם בעולם הצילום עם קורסי הלימוד המגוונים המוצעים לכם באתר.

יצירת קשר מהירה